وین ایران، هیجانی دیگر پدیده ای به اسم Clash of Clans

نقد بازی و فیلم

نقد بازی و فیلم های روز

پدیده ای به اسم Clash of Clans

احمد
نقد بازی و فیلم نقد بازی و فیلم های روز

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

پدیده ای به اسم Clash of Clans

دنبال یک بازی فوق العاده در دنیای چند نفره میگردید؟ خب توی اسمارت فون هاتون دنبال همچین چیزی نمیگردید؟ اگر دنبال یک بازی بسیار خوب در این پلتفرم هستید انتخاب شما چیزی نیست Clash of Clans ساخته استودیو فنلاندی Super Cell با یک محیط فوق العاده برای شما لحظات نابی را رقم میزند. ساخت یک بازی درگیر کننده انلاین بسیار سخت هست, و بیشتر بازی ها موفق نمیشوند تا نظر همه را جلب کنند. کاری که Clash of Clans انجام داده بسیار ستودنی هست به طوری که بعد از آشنایی اولیه با بازی چنان درگیر کننده میشود که به این راحتی از آن دل نمیکنید! شما برای بازی در مراحل ابتدایی آموزش های لازم رو میبینید و اینکه هر بازیباز هم برای خود یک قبیله دارد. روزانه افراد زیادی برای مبارزه و دست و پنجه نرم کردن با بقیه افراد از سایر نقاط جهان وارد مبارزه میشوند و قبیله یکدیگر را برای کسب منابع نابود میکنند. شما هم میتونید با همین کار تروفی خود را بالا برده و اسم خود را در لیست برترین بازی کننده های این عنوان خوش ساخت ثبت کنید. از نکات جالب توجه به کاری که سازنده انجام داده درمورد فصل ها هست, طوری که در هر فصل با همان پوشش منطقه شما پوشش داده میشود , به صورت واضح تر میشود گفت که به عنوان مثال در فصل زمستان منطقه شما و بقیه افراد پوشش یخ زده به خود میگیرد که به جذابیت بیشتر بازی هم کمک میکند.


همیشه میگن بازی گیم پلی خوبی داشته باشه میتونه تا حدودی موفقیت بازی رو تضمین کنه… در Clash of Clans غیر از اینکه گیم پلی تا حدودی بازی رو جالب تر نمیکنه بلکه کامل ترین مفرح ترین بخش هست و کلا همه چیز بازی گیم پلی هست! شما یک قبیله دارید و در آن باید ساختمان ها , کارگر ها , نیرو هایتان را نگه دارید و همینطور ارتقا دهید. در اوایل شما در زمین تکه سنگ ها و درختانی مشاهده میکنید که با گسترش بیشتر ساختمان هایتان باید آن ها را از میان بردارید که در بعضی از آن ها Gem وجود دارد که درمورد Gem در پایین بیشتر توضیح داده میشود. اولین و مهم ترین بخش ساخت یک Town Hall هست که با ارتقا آن هر بار به یک سری قدرت های بیشتر دست پیدا میکنید. البته برای هر بار بالا بردن Level شما نیاز به پول بیشتری دارید ولی در عوض آن به شما اجازه استفاده از تجهیزات بیشتری را میدهد.

در بازی شما از چند واحد خاص برای ارتقا مهارت , تهیه نیرو و این طور موارد استفاده میکنید که در همان اوایل با حمله به سایر قبایل و بدست آوردن پول میتوانید مخازن نگه دارنده و استخراج کننده پول را بسازید و آن ها را ارتقا بدهید, همینطور با ساخت خانه کارگر میتونید به ساختن ساختمان ها و ارتقا ان ها استفاده کنید در اینجا لازم هست در مورد واحد Gem که اصلی ترین بخش هست توضیح داده شود. در واقع Gem در همه جای بازی کاربرد دارد و باید در استفاده از آن دقت داشت. توصیه مهم درمورد مصرف Gem است و توصیه مهم این هست که بگذارید مقدار Gem های شما بالابرود و سومین کارگر خود را با آن از بخش فروشگاه بخرید تا بتوانید نیرو های بیشتری را ارتقا دهید. همینطور میشود از آن برای زود تر به پایان رسیدن زمان ساخت ساختمان ها استفاده کرد که زیاد توصیه نمیشود و همینطور برای خرید Shield هم میشود از آن استفاده کرد. بخش فروشگاه بازی شامل 6 بخش هست که 1 بخش آن به فروشگاه اصلی سایت سازنده برای خرید پولی Gem و طلا هست که زیاد توصیه نمیشود, بخش های دیگر شامل انواع نیرو ها و ساختمان ها هست که این بخش اول با محدودیت همراه هست ولی با بالا بردن Level ساختمان Town Hall خود میتوانید از قابلیت های بیشتر استفاده کنید. دیوار های دفاعی بازی هم در بخش فروشگاه قرار داد که میتوانید گزینه خوبی برای جلوگیری از حمله افراد به قبیله شما باشد و حداقل صدمه کمتری بخورید. با هر بار نابودی کامل منطقه شما به شما Shield داده میشود برای زمان مشخصی و همینطور بعد از حمله نیاز به ساخت دوباره ساختمان ها ندارید و فقط تنها چیزی که اتفاق میوفتد سرقت مخازن طلا و مواد استخراجی هست! باید توجه داشته باشید اگر برای مدت طولانی قصد بازی ندارید مخازن خود را خالی کرده و در جایگاه های نگه دارنده ای که درست کردید بریزید و این جایگاه ها را هم در جا های خاص بگذارید تا سریع به سرقت نرود. نیرو های حمله کننده شما هر با هر بار ارتقا ساخت نیرو بیشتر میشود… اول شما یک نیرو بربر دارید و بعد آرچر ها و غول ها و گابلین ها میشود که در همین نقد به صورت کامل به کاربرد آن ها اشاره میکنیم.


شما برای پول بیشتر و منابع به حمله به قبیله های دیگر نیاز دارید و این کار زیاد هم راحت نیست. با بالا رفتن Level شما افراد قدرت های بیشتری دارند و سرور بازی بصورت اتوماتیک افرادی که نزدیک به Level شما هستند برای برای مبارزه انتخاب میکند. همینطور برای گرفتن پول و مواد بیشتر به بخش آفلاین بازی سر بزنید که کنار همان بخش مولتی پلیر هست و هر مرحله جلو بروید مقدار بیشتری به شما طلا و مواد مورد نیاز تعلق میگیرد. نوع چینش مخازن و دیوار های شما بسیار مهم است و همینطور گذاشتن تیرانداز و بمب انداز از مهم ترین بخش های دفاعی شما میباشد به طوری که برای کمترین نابودی باید چینش خود را بسازید. اگر دقت کرده باشید در بالا اشاره شد در کنار ساختمان ها , یک سری درخت و تخته سنگ هایی وجود دارد که باید آن ها را توسط کارگر و پرداخت مقداری طلا نابود کنید تا جای بیشتر برای گسترش منطقه خود داشته باشید که در کنار این سنگ ها یک آیتم به اسم Castle Clan هست که با درست کردن دوباره آن و وارد کردن آن در قلمرو خود میتونید به کلن های دیگر ملحق بشید که اتفاقا کلن های ایرانی زیادی وجود دارد که هر چقدر مهارت خوبی داشته باشید هم کلن های بزرگ تر که فقط از طریق اینوایت بازیکن دعوت میکنند شما را هم به گروه خود دعوت کنند و همینطور یک سری کلن های دیگر هم برای همه باز هست و میشود داخل آن رفت. هدف از رفتن به این کلن ها درخواست نیرو موقع جنگ هست و همینطور سوالاتی که درمورد بازی دارید از قسمت Chat Box که بسیار عالی کار شده سوال کنید و همینطور درخواست Join شدن بدید و این Castle Clan هم قابل ارتقا هست. یک ساختمان مهم دیگری هست که درواقع آزمایشگاه نام دارد و در آن میتونید با ارتقا نیرو های حمله کننده میزان سلامتی بیشتر و قدرت تخریب بالاتر را بدست بیاورید.

در این قسمت نگاهی میندازیم به نیرو های حمله کننده به قبیله ها که بخش مهمی را تشکیل میدهد. شما نیرو هایتان در بخش هایی به اسم کمپ در همان قبیله نگه داری میکنید که با ارتقا آن نیرو بیشتری میتوانید در آن نگه دارید و همینطور ساختمان ساخت نیرو هم با ارتقا به لول های بالاتر افراد قدرتمند تری را برای انتخاب شما قرار میدهد تا از آن برای حمله استفاده کنید.

بربر ها : اولین نیرو حمله کننده که بیشتر به صورت گروهی وارد منطقه حریف میشوند و شروع به نابودی قسمت های مختلف میکنند. این نیرو ها همه قسمت های نقشه را با خاک یکسان میکنند و درمقابل نیرو های بمب انداز ضعیف هستند.

تیرانداز ها : این گروه سلامتی کمتری نسبت به بربر دارند ولی گروهی قدرت بیشتری دارند و از دور با تیروکمان هدفشان را نابود میکنند و همینطور قابلیت پرش از روی دیوار های دفاعی دشمن را هم دارند.

گابلین ها : این موجودات سبز زنگ سرعت فوق العاده بالایی در نابود کردن مخازن طلا دارند و از آن بیشتر به عنوان سریعتر کردن روند سرقت مخازن استفاده میکنند.

جاینت ها : نیرو های قوی هیکل که سرعت کمی دارند ولی هدف آن ها فقط برج های دفاعی دشمن هست و همینطور بمب اندازه ها که به خاطر میزان سلامتی بالا مدت زیادی توجه نیرو های دفاعی دشمن را به خود جلب میکند.

Wall breaker ها : این گروه اسکلت هایی هستند دست خود بمب دارند. این گروه هیچ نوع سلامتی و قابلیت جنگی بزرگی ندارند ولی تخصص بسیار زیادی در از بین بردن دیوار دفاعی مستحکم دشمن دارند و راه را برای بربر ها و جاینت ها باز میکنند.


بالن ها : این گروه از بالا حمله میکنند و اغلب از دست حمله های نیرو دفاعی در امان هستند و قدرت بالایی هم دارند البته اگر نیرو های ضد هوایی وجود داشته باشد این بالن ها زمان زیادی دوام نمیاورند.

اژدها : این گروه سرسخت ترین و قوی ترین بخش بازی محسوب میشوند و تقریبا همه چی را میتوانند نابود کنند و تنها نکته منفی آن ها گرفتن جای زیاد بین نیرو های کمپ شما است.

Wizard ها :این گروه نیرو بالایی در نابودی دارند و اگر گروهی از آن ها را داشته باشید میتوانید در کنار اژدها قبیله مورد نظر را منفجر کنید!

Healer : این گروه حمله نمیکنند بلکه به عنوان نیروی کمکی استفاده میشوند و باعث بالارفتن یا بازیابی سلامتی نیرو های صدمه دیده میشوند و این گروه هم به مانند بالن ها توسط نیرو ضد هوایی سریع نابود میشود.

Minion ها : این گروه ترکیبی از بربر ها و تیر انداز ها هستند و البته با قابلیت پرواز که هر چیزی را ببینند نابود میکنند.

P.E.K.K.A :این نیرو بسیار قدرتمند هست به مانند اژدها ! البته زمان ساخت آن ها بسیار طولانی است و بیشتر در مبارزه های بزرگ و قبیله هایی از سیستم دفاعی قدرتمند دارند استفاده میشود.

Hog rider : این گروه به مانند جاینت ها به دیوار های دفاعی دشمن حمله میکنند و تنها تفاوت آن ها با جاینت ها قابلیت پرش از دیوار های اصلی دشمن هست که میتوانند خود را وارد منطقه دشمن کرده و بمب انداز ها را به راحتی نابود کنند.

Valkryrie : این گروه از قابلیت بالایی در نابودی برخورد هست و اگر از آن ها بدرستی استفاده کنید یک نیروی پشتیبانی قوی در کنار بقیه نیرو ها به شمار میرود.

Golem ها : در واقع یکی دیگر از قوی ترین گروه مبارز این گروه هستند که جان بیشتری نسبت به بقیه دارند.

Witch ها : جادوگرانی که قدرت خاصی دارند! با احضار آن ها میتوانید شاهد باشید تا موقعی که زنده هستند برای شما نیرو میسازند و این نیرو ها اسکلت هایی هستند که از زمین بیرون میاید.


کیفیت سرور ها بسیار عالی هست بخصوص برای ما ایرانی ها که از اینترنت بسیار با کیفیتی استفاده میکینیم! به هیچ عنوان شاهد تاخیر و این موارد نیستید و برای کسانی که از اینترنت حجمی استفاده میکنند باید گفت زیاد مصرف بالایی ندارد. در کل سرور های بازی عالی هستند و هیچ مشکلی ندارد و با همه اپراتور هایی که از شبکه اینترنت استفاده میکنند قابل استفاده هست. یکی از مزیت های خوب سرور های بازی داون نبودنش هست و همیشه در دسترس و قابل استفاده میباشد. تا کنون چند ورژن مختلف از این بازی برای دو سیستم عامل IOS و Android منتشر شده که با اومدن جدیدترین ورژن نسخه قبلی غیر فعال میشه و باید نسخه جدید را دانلود کرده و نصب کنید که بعضا بخاطر اپدیت های کوتاه در Farm کردن مشکل ایجاد میکند, البته زیاد جلوی بازیباز را نمیگیرد این مورد و جزو نکات ریز حساب میشود.

گرافیک بازی هم بسیار زیبا و دیدنی هست به شکلی که رنگ بندی و تنوع بالای آن قابل تحسین است. به شکل زیبایی مبارزات و انیمیشن ها شکل گرفته و برای یک بازی انلاین با این وسعت عالی هست و همینطور کار سازنده در خلق یک همچین چیزی جای تحسین دارد و این بخش از نظر نویسنده این بخش برترین بخش به مانند گیم پلی هست.

صداگذاری و موسیقی هم شامل یک سری آیتم خاص هست و زیاد نیستند با این حال هیچ موقع از کیفیت و جذابیت آن کاسته نمیشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:, | 12:55 | نویسنده : احمد |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.